OPIS
Svaka forma električne otpornosti, čiji elementi čine deo:
otporničkog sanduka; ili
otporničkog rama;
uobičajeno u formi rešetke, ploča, traka ili žica i koji mogu da imaju otcepe.
NAPOMENA 1: Otpornički sanduk se koristi za otpornike koji imaju jedan ili više elemenata ugrađenih u kućištu sa namerom da čine deo kanala za PRISILNO vazdušno hlađenje.
NAPOMENA 2: Otpornički ram se koristi za otpornike koji imaju jedan ili više elemenata na zajedničkom ramu, predviđeni za prirodno vazdušno hlađenje.
OBLAST PRIMENE
- Električne lokomotive;
- Elektromotorni vozovi;
- Dizel-električne lokomotive;
- Industrijske i rudničke lokomotive;
- Železnička putnička kola;
- Tramvaji;
- Trolejbusi.
OSNOVNA KLASIFIKACIJA
- Otpornici za polazak;
- Otpornici za elektrodinamičko kočenje;
- Otpornici za sve druge primene (slabljenje polja, uzemljenje, balansiranje,…);
- Sa prisilnim ili prirodnim hlađenjem.
PRILAGOĐAVANJA PREMA POTREBAMA KORISNIKA
- Naše zadovoljstvo
OPCIJE
- U kućištu ili na ramu;
- Sa prislinim ili prirodnim hlađenjem;
- Načinjeni od livenog gvožđa ili od legura;
- Ugradnja na krovu, u unutrašnjosti vozila ili ispod rama vozila.
PREDNOSTI
- Visoka pouzdanost;
- Dug životni vek;
- Jednostavna ugradnja;
- Minimalno održavanje.
OSNOVNE KARAKTERISTIKE i USAGLAŠENOST SA MEĐUNARODNIM STANDARDIMA
IEC 60077, IEC 60322
Naznačena radna struja: 1000 A, pri prisilnom vazdušnom hlađenju sa 10 m3/s;
Naznačeni radni napon: 1000 V;
Temperatura najtoplije tačke otporničkih elemenata ≤ 600 oC